Kellele: Noorsootöötajad, noortevaldkonna spetsialistid, noortekeskuste juhatajad, kes vajavad uusi oskusi erivajadustega noorte suhtlemisel ja toetamisel.
Eesmärk: Koolituse tulemusel saab õppija vajalikud algteadmised eripedagoogikast ja arengupsühholoogiast, et noortega suhelda ja neid toetada.
Maht: 26 tundi
Aeg: planeerimisel mai 2025, koolitus toimub kaks korda nädalas E,K kell 16.45-20.00 (4 ak. tundi).
Toimumiskoht: Pärnumaa Kutsehariduskeskus, Niidupargi tn.12 Pärnu.
Kursuse teemad:
Auditoorne osa: teadmisi eripedagoogikast ja arengupsühholoogiast; hariduslike erivajaduste määratlus ja kaasav haridus (üldtugi, tõhustatud tugi, eritugi); õppija arengu- ja õpivajaduste väljaselgitamise oskus(õpihuvi, motivatsioon, tähelepanu, õpioskused ja tunnetustegevus, töövõime, suhtlemine ja käitumine) ; koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna loomise oskus; toimetulek keerulistes olukordades, mittekaristuslikud mõjutusvahendid ja taastavad praktikad; motivatsiooniteooriad: isemääramisteooria (kompetentsusvajadus, kuulumisvajadus ja autonoomia vajadus); grupi arengufaasid (sõltuvusfaas, konfliktifaas, eraldumisfaas, koostööfaas, lõpetamise faas); aktiivsed õppemeetodid; piiravad ja kasulikud uskumused; Eneseregulatsioonioskused. Täidesaatvad funktsioonid.
Praktiline osa: Konfliktsituatsiooni analüüs: noore iseloomustus ja käitumise analüüs (tunnused, hoiak, positiivne kavatsus, pöördumine).
Õpiväljundid:
- mõistab enda rolli ja analüüsib enda pädevusi erivajadustega noorte arengu/õppimise toetajana;
- omab ülevaadet peamistest erivajadustest, oskab arvestada erivajadustega noorte vajadusi ning kohandada tingimused nende vajadustele vastavaks ning rakendab mitmekülgseid meetodeid;
- teab viise, kuidas toetada erivajadustega noorte õpikogemust (sh kavandamist, märkamist ja õpetamist)
- oskab suhelda erivajadustega noortega, arvestades nende arengulisi iseärasusi, oskab lahendada konfliktsituatsioone, kasutades taastavaid praktikaid;
- oskab anda konstruktiivset tagasisidet ja avaldada tunnustust lähtudes seatud eesmärkidest,
- teab grupi psühholoogilise arengu seaduspärasusi ja oskab juhtida grupidünaamikat
analüüsib ja rakendab omandatud teadmisi ja oskusi noorte arengu toetamiseks
Tulemus:
Koolitusel osalemine vähemalt 80% tundide mahust.
Hindamismeetod: Konfliktsituatsiooni analüüs: noore iseloomustus ja käitumise analüüs.
Hindamiskriteerium: Tagasiside andmine koolitaja poolt. Hinnatud mitteeristavalt kas A või MA (arvestatud või MA mittearvestatud).
Koolitaja:
Pille Õis, Pärnumaa Kutsehariduskeskus külalislektor.
1) Tartu Ülikool 2004. baccalaureus artiumi kraad hälvikupedagoogika erialal (võrdsustatud magistriga)
2) Tallinna Ülikooli külalislektor aastast 2020
aine “Kaasava hariduse rakendamine koolis” loengud:
- õpiraskused
- käitumisraskused
- kaasava hariduse praktiline korraldus
3) “VEPA käitumisoskuste mängu metoodika” koolitaja ja mentor aastast 2014
4) “Korrita OÜ” juhatuse esimees, erivajadustega laste arendamine aastast 2015
5) pedagoogiline staaž 33 aastat
Maksumus: 320 eurot (võimalus tasuda kahes osas).
Tasumine ning loobumine: osaleja kinnituse ning grupi komplekteerumise järgselt edastatakse Teile sellekohase kinnitusega koolitusarve. Hilisemal koolitusest loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest
Grupi suurus: miinimum 8 õppijat. Grupi komplekteerumisel täpsustab koolitusjuht koolitatava osalemissoovi ning edastab koolituse ajakava ning toimumiskoha.
Info: Telefon 445 1968; 534 46945; e-mail