Aktiivsus- ja tähelepanuhäire, autismispektrihäire tundmine ja toetamine

Logo1 haridusmin 3lovi est

 

 

 

Aeg: planeerimisel kevad 2026

Toimumise koht: Pärnumaa Kutsehariduskeskus Niidupargi tn. 8//12, Pärnu

Sihtrühm: üldhariduskoolis töötavad abiõpetajad, lasteaedades õpetaja abid, lasteaiaõpetaja assistendid, noorsootöötajad, tugipersonal, kelle töös on vaja teada, osata näha, tunda ja aidata aktiivsus- ja tähelepanuhäire, autismispektrihäirega lapsi ja noori.

Grupi suurus: 15 inimest
Nõuded õpingute alustamiseks: Koolitusele me ei saa võtta tasemeõppes õppijaid!

Maht:
 28 tundi, millest 24 tundi auditoorne töö ja 4 tundi on iseseisev töö

Õpiväljundid:

Õppekava edukal läbimisel
- Mõistab aktiivsus- ja tähelepanuhäire (ATH) ja autismispektihäire (ASH) olemust ja põhjuseid,
- tunneb ATH ja ASH peamisi sümptomeid ja oskab neid ära tunda erinevas vanuses laste käitumises,
- teab, kuidas on võimalik toetada ASH-ga ja ATH-ga õppijate õppimist ning arengut kaasava hariduse tingimustes;
- oskab kasutada erinevaid meetodeid, et toetada ATH-ga ja ASH-ga lapsi täidesaatvate funktsioonide nõrkuse korral .
- teab viise, kuidas toetada erivajadustega laste õpikogemust (sh kavandamist, märkamist ja õpetamist) ning kohandada tingimused nende vajadustele vastavaks;
- oskab toetada laste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengut
- oskab suhelda erivajadustega lastega, arvestades nende arengulisi iseärasusi, oskab lahendada konfliktsituatsioone, kasutades taastavaid praktikaid.

 

Koolituse teemad:
Auditoorne osa: teadmisi eripedagoogikast ja arengupsühholoogiast; hariduslike erivajaduste määratlus ja kaasav haridus (üldtugi, tõhustatud tugi, eritugi); ATH ja ASH põhjused: keskkondlikud, geneetilised ja neuroloogilised; ATH ja ASH tunnusjooned; motivatsiooni- ja keskendumisraskused; emotsionaalsed ja käitumisraskused; suhtlusraskused - sotsiaalse suhtlemise eripärad; kõnearengu eripärade märkamine ja toetamine; tähelepanuraskused; eneseregulatsiooni ja täidesaatvate funktsioonide nõrkus: töömälu, pidurdusprotsessid ja ümberlülitusvõime; toetavad strateegiad ATH-ga ja ASH-ga lastega toimetulekuks; meetodid ja tööriistad tähelepanu suunamiseks ja säilitamiseks; sotsiaalse ja füüsilise keskkonna kohandamine; mis motiveerib õppima- isemääramisteooria; Laste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arengu toetamine; toimetulek keerulistes olukordades; mittekaristuslikud mõjutusvahendid ja taastavad praktikad; koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna loomise oskus haridusasutuses; osapoolte kaasamine ja lapsevanemate nõustamine.
Praktiline osa: ATH-ga või ASH-ga lapse iseloomustus, käitumise analüüs ja sobivate sekkumismeetodite võimalused.

Kursuse hind: Tasuta. Riiklik koolitustellimus (RKT), finantseeritakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitusel osalemine on tasuta tingimusel, et koolitus läbitakse täies (lähtudes lõpetamise nõuetest) mahus. 
NB! Kui tasuta osalemise tingimused ei ole täidetud/ koolitus katkestatakse, käsitletakse seda tavakoolitusena ning kursuslasele rakendub koolitusarve tasumise kohustus.  
Kursuse eest tasumine toimub arve alusel. Arve tuleb tasuda täies ulatuses arvel märgitud summas (312€/ osaleja) ning tähtajaks. 


Lõpetamise nõuded:

1. On osalenud aktiivselt kontakttundides. Nõutav on vähemalt 70% kontakttundides osalemine.
2. Õpiväljundid on saavutatud ja hinnatud.
3. Koolitaja poolt etteantud ülesannete sooritamine.
Hindamismeetod: õppija esitab etteantud juhendi alusel iseseisvalt ATH-ga või ASH-ga lapse käitumise analüüsi arvutis.
Hindamiskriteerium: Tagasiside andmine koolitaja poolt. Hinnatud mitteeristavalt kas A (arvestatud või MA mittearvestatud).
Lõpetaja saab vormikohase täiendus- ja ümberõppe teenistuse poolt väljastatud tunnistuse koos lisaga kui:
isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid ja koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust.

Läbiviija:

Pille Õis- külalislektor.
1) Tartu Ülikool 2004. baccalaureus artiumi kraad hälvikupedagoogika erialal (võrdsustatud magistriga)
2) Tallinna Ülikooli külalislektor aastast 2020
aine “Kaasava hariduse rakendamine koolis” loengud:
- õpiraskused
- käitumisraskused
- kaasava hariduse praktiline korraldus
3) “VEPA käitumisoskuste mängu metoodika” koolitaja ja mentor aastast 2014
4) “Korrita OÜ” juhatuse esimees, erivajadustega laste arendamine aastast 2015
pedagoogiline staaž 33 aastat

Koolitusjuht: Heleri Heinla, PKHK koolitusjuht, 4451968; 53446945
e- post See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 
Täida väli!
Täida väli
Täida väli!
Täida väli!
Täida väli!
Täida väli!
Tee valik!
Tee valik!
Tee valik!
Tee valik
Tee valik!
Invalid Input
Täida väli
Invalid Input
Invalid Input