Aeg: planeerimisel aprill 2026, üks ja kaks korda nädalas kell 17.00-20.15, 4 ak tundi.
Toimumise koht: Pärnumaa Kutsehariduskeskus Niidupargi tn. 8//12, Pärnu
Sihtrühm: üldhariduskoolis töötavad õpetaja abid, kes vajavad oskusi õppijatega suhtlemiseks, õppeprotsessi läbiviimiseks, pedagoogiliste oskuste arendamiseks, märkamiseks ja suunamiseks tugispetsialisti poole.
Grupi suurus: 15 inimest
Nõuded õpingute alustamiseks: • eesti keele oskus suhtlustasandil
• omandatud keskharidus
• valmisolek õppetööks
• hea suhtlemisoskus ja pingetaluvus
Koolitusele me ei saa võtta tasemeõppes õppijaid!
Maht: 50 tundi, millest 44 tundi auditoorne töö ja 6 tundi on iseseisev töö
Õpiväljundid:
- on teadlik erivajadustest tingitud arengu eripäradest ja võimalustest kohaldada ainealast õpetust vastavalt õpilase individuaalsetele vajadustele (sh keeleline ja kultuuriline) ning koolikorralduslikest õigusaktidest;
-märkab õppijate individuaalseid erinevusi õppeprotsessis; tunneb õppeprotsessi diferentseerimise/individualiseerimise põhimõtteid ja võimalusi; on teadlik õppe individualiseerimise viisidest
- väärtustab meeskonnatöö kogemusi lisatuge vajavate õpilaste probleemide lahendamisel, oskab vastu võtta konstruktiivset tagasisidet ja abi, oskab leida õige suhtlemisstiili õpilaste, kolleegide, lastevanematega; teab, kuidas erinevate osapooltega koostööd teha (sh. vanemad)
- on teadlik koolis töötavatest tugispetsilalistidest ja oskab neid vajadusel kaasata erinevate olukordade lahendamisel
- oskab suhelda õpilastega mõistvalt ja abivalmilt nii tunnis kui tunniväliselt
- kasutab õiget terminoloogiat, suudab õpilastele mõistetavalt esitada töökorraldusi ja juhiseid, seostab materjali praktilise elu ja teiste ainete materjalidega.
- kasutab erinevaid meetodeid oma töö ning õppekeskkonna analüüsimiseks ja arendamiseks.
Koolituse teemad:
Auditoorne osa: Kaasav haridus ja selle rakendamine koolis; koolikorralduslikud õigusaktid, õppe kavandamine, koostöö kolleegidega, teadmised eripedagoogikast ja arengupsühholoogiast; õpilaste arengu- ja õpivajaduste väljaselgitamise ning nendega arvestamise oskus; õpiraskused (düsleksia, düsgraafia, düskalkuulia); aktiivsus- ja tähelepanuhäire; käitumisraskused; autismispektrihäire; õppe kohandamise põhimõtted ja võimalused, probleemide ennetamine keskkonna kohandamise abil; õpilaste nõustamis- ja suunamisoskus, ainete vaheliste seoste loomise oskus; aktiivsete ja loovust toetavate õppemeetodite kasutamise oskus; Eneseregulatsioonioskused. Täidesaatvad funktsioonid. Loetu mõistmine. Tekstide kohandamine. Kõne ja keeleprobleemid.
Praktiline osa: õppija individuaalse arengu jälgimise kaardi täitmine, tutvustamine. Õppetekstide kohandamise harjutamine.
Iseseisev töö: õppetekstide lugemine ja õppija esitab etteantud juhendi alusel lihtsustatud õppeteksti kohandamise arvutis koolitajale hindamiseks.
Kursuse hind: Tasuta. Riiklik koolitustellimus (RKT), finantseeritakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitusel osalemine on tasuta tingimusel, et koolitus läbitakse täies (lähtudes lõpetamise nõuetest) mahus.
NB! Kui tasuta osalemise tingimused ei ole täidetud/ koolitus katkestatakse, käsitletakse seda tavakoolitusena ning kursuslasele rakendub koolitusarve tasumise kohustus.
Kursuse eest tasumine toimub arve alusel. Arve tuleb tasuda täies ulatuses arvel märgitud summas (572€/ osaleja) ning tähtajaks.
Lõpetamise nõuded:
1. On osalenud aktiivselt kontakttundides. Nõutav on vähemalt 70% kontakttundides osalemine.
2. Õpiväljundid on saavutatud ja hinnatud.
3. Koolitaja poolt etteantud ülesannete sooritamine.
Hindamismeetod: õppija esitab etteantud juhendi alusel iseseisvalt lihtsustatud õppeteksti kohandamise arvutis.
Hindamiskriteerium: Tagasiside andmine koolitaja poolt. Hinnatud mitteeristavalt kas A (arvestatud või MA mittearvestatud).
Lõpetaja saab vormikohase täiendus- ja ümberõppe teenistuse poolt väljastatud tunnistuse koos lisaga kui:
isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid ja koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust.
Läbiviija:
Pille Õis- külalislektor.
1) Tartu Ülikool 2004. baccalaureus artiumi kraad hälvikupedagoogika erialal (võrdsustatud magistriga)
2) Tallinna Ülikooli külalislektor aastast 2020
aine “Kaasava hariduse rakendamine koolis” loengud:
- õpiraskused
- käitumisraskused
- kaasava hariduse praktiline korraldus
3) “VEPA käitumisoskuste mängu metoodika” koolitaja ja mentor aastast 2014
4) “Korrita OÜ” juhatuse esimees, erivajadustega laste arendamine aastast 2015
pedagoogiline staaž 33 aastat
Koolitusjuht: Heleri Heinla, PKHK koolitusjuht, 4451968; 53446945
e- post