Aeg: planeerimisel sügis 2025, kaks korda nädalas kell 17.00-20.15, 4 ak tundi.
Toimumise koht: Pärnumaa Kutsehariduskeskus Niidupargi tn. 8//12, Pärnu
Sihtrühm: Igas vanuses treenerina töötavad täiskasvanud või treeneritööd planeerivad ja sellega alustavad täiskasvanud, kes soovivad omandada oskusi noorte ja täiskasvanute juhendamise valdkonnas.
Grupi suurus: 12 inimest
Nõuded õpingute alustamiseks:
• eesti keele oskus suhtlustasandil
• omandatud keskharidus
• valmisolek õppetööks
Koolitusele me ei saa võtta tasemeõppes õppijaid!
Maht: 46 tundi
Õpiväljundid:
Õppekava edukal läbimisel
- mõistab enda rolli ja analüüsib enda pädevusi noorte ja täiskasvanute arengu toetajana;
- omab ülevaadet peamistest erivajadustest, oskab arvestada erivajadustega noorte ja täiskasvanute vajadusi ning kohandada tingimused nende vajadustele vastavaks ning rakendab mitmekülgseid meetodeid;
- teab viise, kuidas toetada erivajadustega noorte õpikogemust (sh kavandamist, märkamist ja õpetamist);
- mõistab stressi ja emotsioonide rolli õppimisel;
- oskab suhelda kasutades 3- astmelist mina sõnumit, arvestades arengulisi iseärasusi,
- oskab lahendada konfliktsituatsioone, kasutades taastavaid praktikaid;
- oskab anda konstruktiivset ja arengut toetavat tagasisidet ja avaldada tunnustust lähtudes seatud eesmärkidest,
- mõistab erinevusi laste ja täiskasvanute arengu ja õppimise vahel;
- suudab rakendada andragoogilisi ja pedagoogilisi meetodeid reaalses treeneritöös;
- teab grupi psühholoogilise arengu seaduspärasusi ja oskab juhtida grupidünaamikat
- analüüsib ja rakendab omandatud teadmisi ja oskusi noorte arengu toetamiseks.
Koolituse teemad:
Auditoorne osa: teadmisi andragoogikast, eripedagoogikast ja arengupsühholoogiast; hariduslike erivajaduste määratlus; õppija arengu- ja õpivajaduste väljaselgitamise oskus (õpihuvi, motivatsioon, tähelepanu, suhtlemine ja käitumine); õppimise ja arengu etapid lastel ja täiskasvanutel: sotsiaalne, kognitiivne ja emotsionaalne areng; metakognitsioon ja ennastjuhtiv õppija; stressi ja emotsioonide roll õppimisel; koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna loomise oskus; toimetulek keerulistes olukordades, mittekaristuslikud mõjutusvahendid ja taastavad praktikad; motivatsiooniteooriad: isemääramisteooria (kompetentsusvajadus, kuulumisvajadus ja autonoomia vajadus); grupi arengufaasid (sõltuvusfaas, konfliktifaas, eraldumisfaas, koostööfaas, lõpetamise faas); aktiivsed õppemeetodid; piiravad ja kasulikud uskumused; täiskasvanute nõustamise alused ja õppimise eripärad; täiskasvanute õpimotivatsioon ja õpikäitumise erinevused võrreldes lastega.
Praktiline osa: Konfliktsituatsiooni analüüs: iseloomustus ja käitumise analüüs (tunnused, hoiak, positiivne kavatsus, pöördumine). Täiskasvanu nõustamissituatsioonide harjutused. “Mina kui õppija” analüüs. Refleksioon.
Kursuse hind: Tasuta. Riiklik koolitustellimus (RKT), finantseeritakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitusel osalemine on tasuta tingimusel, et koolitus läbitakse täies (lähtudes lõpetamise nõuetest) mahus.
NB! Kui tasuta osalemise tingimused ei ole täidetud/ koolitus katkestatakse, käsitletakse seda tavakoolitusena ning kursuslasele rakendub koolitusarve tasumise kohustus.
Kursuse eest tasumine toimub arve alusel. Arve tuleb tasuda täies ulatuses arvel märgitud summas (598€/ osaleja) ning tähtajaks.
Lõpetamise nõuded:
2. Õpiväljundid on saavutatud ja hinnatud.
3. Koolitaja poolt etteantud ülesannete sooritamine.
Hindamismeetod: õppija esitab etteantud juhendi alusel konfliktisituatsiooni analüüsi koolitajale.
Hindamiskriteerium: Tagasiside andmine koolitaja poolt. Hinnatud mitteeristavalt kas A (arvestatud või MA mittearvestatud).
Lõpetaja saab vormikohase täiskasvanute koolituse osakonna poolt väljastatud tunnistuse koos akadeemilise õiendiga kui:
● isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid ja koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust.
Läbiviija:
Pille Õis- külalislektor.
1) Tartu Ülikool 2004. baccalaureus artiumi kraad hälvikupedagoogika erialal (võrdsustatud magistriga)
2) Tallinna Ülikooli külalislektor aastast 2020
aine “Kaasava hariduse rakendamine koolis” loengud:
- õpiraskused
- käitumisraskused
- kaasava hariduse praktiline korraldus
3) “VEPA käitumisoskuste mängu metoodika” koolitaja ja mentor aastast 2014
4) “Korrita OÜ” juhatuse esimees, erivajadustega laste arendamine aastast 2015
pedagoogiline staaž 33 aastat
Diana Veskimägi - PKHK külalislektor
1) Pärnu Vanalinna Põhikool: Haridustehnoloog (al 2011) ja informaatikaõpetaja (al 2019).
2) Eesti Haridustehnoloogide Liit: juhatuse esimees (al 2017).
3) Täiskasvanukoolituste läbiviimise kogemus alates 2011 aastast.
4) 2019 – 2022. Andragoogika bakalaureuseõpe. Tallinna Ülikool (Cum laude). Täiskasvanute koolitaja, tase 6, kutsetunnistuse nr. E012469;
5) 2022 –2024. Andragoogika magistriõpe. Tallinna Ülikool (Cum laude). Täiskasvanute koolitaja, tase 7, kutsetunnistuse nr. E016486
Koolitusjuht: Heleri Heinla, PKHK koolitusjuht, 4451968; 53446945
e- post