Tõhus treener. Teadmised pedagoogikast ja andragoogikast treeneritele

Logo1 haridusmin 3lovi est

 

 

 

Aeg: planeerimisel sügis 2025, kaks korda nädalas kell 17.00-20.15, 4 ak tundi.

Toimumise koht: Pärnumaa Kutsehariduskeskus Niidupargi tn. 8//12, Pärnu

Sihtrühm: Igas vanuses treenerina töötavad täiskasvanud või treeneritööd planeerivad ja sellega alustavad täiskasvanud, kes soovivad omandada oskusi noorte ja täiskasvanute juhendamise valdkonnas. 

Grupi suurus: 12 inimest
Nõuded õpingute alustamiseks: 

• eesti keele oskus suhtlustasandil
• omandatud keskharidus
• valmisolek õppetööks

Koolitusele me ei saa võtta tasemeõppes õppijaid!

Maht:
46 tundi

Õpiväljundid:
Õppekava edukal läbimisel
- mõistab enda rolli ja analüüsib enda pädevusi noorte ja täiskasvanute arengu toetajana;
- omab ülevaadet peamistest erivajadustest, oskab arvestada erivajadustega noorte ja täiskasvanute vajadusi ning kohandada tingimused nende vajadustele vastavaks ning rakendab mitmekülgseid meetodeid;
- teab viise, kuidas toetada erivajadustega noorte õpikogemust (sh kavandamist, märkamist ja õpetamist);
- mõistab stressi ja emotsioonide rolli õppimisel;
- oskab suhelda kasutades 3- astmelist mina sõnumit, arvestades arengulisi iseärasusi,
- oskab lahendada konfliktsituatsioone, kasutades taastavaid praktikaid;
- oskab anda konstruktiivset ja arengut toetavat tagasisidet ja avaldada tunnustust lähtudes seatud eesmärkidest,
- mõistab erinevusi laste ja täiskasvanute arengu ja õppimise vahel;
- suudab rakendada andragoogilisi ja pedagoogilisi meetodeid reaalses treeneritöös;
- teab grupi psühholoogilise arengu seaduspärasusi ja oskab juhtida grupidünaamikat
- analüüsib ja rakendab omandatud teadmisi ja oskusi noorte arengu toetamiseks.

Koolituse teemad:

Auditoorne osa: teadmisi andragoogikast, eripedagoogikast ja arengupsühholoogiast; hariduslike erivajaduste määratlus; õppija arengu- ja õpivajaduste väljaselgitamise oskus (õpihuvi, motivatsioon, tähelepanu, suhtlemine ja käitumine); õppimise ja arengu etapid lastel ja täiskasvanutel: sotsiaalne, kognitiivne ja emotsionaalne areng; metakognitsioon ja ennastjuhtiv õppija; stressi ja emotsioonide roll õppimisel; koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna loomise oskus; toimetulek keerulistes olukordades, mittekaristuslikud mõjutusvahendid ja taastavad praktikad; motivatsiooniteooriad: isemääramisteooria (kompetentsusvajadus, kuulumisvajadus ja autonoomia vajadus); grupi arengufaasid (sõltuvusfaas, konfliktifaas, eraldumisfaas, koostööfaas, lõpetamise faas); aktiivsed õppemeetodid; piiravad ja kasulikud uskumused; täiskasvanute nõustamise alused ja õppimise eripärad; täiskasvanute õpimotivatsioon ja õpikäitumise erinevused võrreldes lastega.
Praktiline osa: Konfliktsituatsiooni analüüs: iseloomustus ja käitumise analüüs (tunnused, hoiak, positiivne kavatsus, pöördumine). Täiskasvanu nõustamissituatsioonide harjutused. “Mina kui õppija” analüüs. Refleksioon.

Kursuse hind: Tasuta. Riiklik koolitustellimus (RKT), finantseeritakse Euroopa Liidu Sotsiaalfondist. Koolitusel osalemine on tasuta tingimusel, et koolitus läbitakse täies (lähtudes lõpetamise nõuetest) mahus. 
NB! Kui tasuta osalemise tingimused ei ole täidetud/ koolitus katkestatakse, käsitletakse seda tavakoolitusena ning kursuslasele rakendub koolitusarve tasumise kohustus.  
Kursuse eest tasumine toimub arve alusel. Arve tuleb tasuda täies ulatuses arvel märgitud summas (598€/ osaleja) ning tähtajaks. 


Lõpetamise nõuded:

1. On osalenud aktiivselt kontakttundides. Nõutav on vähemalt 70% kontakttundides osalemine.
2. Õpiväljundid on saavutatud ja hinnatud.
3. Koolitaja poolt etteantud ülesannete sooritamine.
Hindamismeetod: õppija esitab etteantud juhendi alusel konfliktisituatsiooni analüüsi koolitajale.
Hindamiskriteerium: Tagasiside andmine koolitaja poolt. Hinnatud mitteeristavalt kas A (arvestatud või MA mittearvestatud).
Lõpetaja saab vormikohase täiskasvanute koolituse osakonna poolt väljastatud tunnistuse koos akadeemilise õiendiga kui:
● isik saavutas kõik õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid ja koolituse käigus hinnati õpiväljundite saavutatust.


Läbiviija:

Pille Õis- külalislektor.
1) Tartu Ülikool 2004. baccalaureus artiumi kraad hälvikupedagoogika erialal (võrdsustatud magistriga)
2) Tallinna Ülikooli külalislektor aastast 2020
aine “Kaasava hariduse rakendamine koolis” loengud:
- õpiraskused
- käitumisraskused
- kaasava hariduse praktiline korraldus
3) “VEPA käitumisoskuste mängu metoodika” koolitaja ja mentor aastast 2014
4) “Korrita OÜ” juhatuse esimees, erivajadustega laste arendamine aastast 2015
pedagoogiline staaž 33 aastat
Diana Veskimägi -  PKHK külalislektor
1) Pärnu Vanalinna Põhikool: Haridustehnoloog (al 2011) ja informaatikaõpetaja (al 2019).
2) Eesti Haridustehnoloogide Liit: juhatuse esimees (al 2017).
3) Täiskasvanukoolituste läbiviimise kogemus alates 2011 aastast.
4) 2019 – 2022. Andragoogika bakalaureuseõpe. Tallinna Ülikool (Cum laude). Täiskasvanute koolitaja, tase 6, kutsetunnistuse nr. E012469;
5) 2022 –2024. Andragoogika magistriõpe. Tallinna Ülikool (Cum laude). Täiskasvanute koolitaja, tase 7, kutsetunnistuse nr. E016486
Koolitusjuht: Heleri Heinla, PKHK koolitusjuht, 4451968; 53446945
e- post See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 
Täida väli!
Täida väli
Täida väli!
Täida väli!
Täida väli!
Täida väli!
Tee valik!
Tee valik!
Tee valik!
Tee valik
Tee valik!
Invalid Input
Täida väli
Invalid Input
Invalid Input